JAK NAPISAĆ DOBRY ARTYKUŁ - TWORZENIE TREŚCI STRONY

Dziś chciałbym Wam przytoczyć artykuł niemal już kultowego kolektywu OWOCNI, który stanowi pewną wykładnie na temat copywritingu (tworzenia treści). Ten tekst jest jak "dekalog" dla każdego pragnącego pisać wartościowe teksty. Zapraszam do lektury - to tylko kilka przewinięć ...a warto przeczytać.

Wzór z pozoru wydaje się być zadziwiająco prosty. Świetna treść to świetna sprzedaż. Specjaliści od pozycjonowania stron i internetowego marketingu dysponują wieloma narzędziami, które dostarczają na to bezspornych dowodów. O tym wie już dzisiaj każdy. Jednak już nie każdy zdaje sobie sprawę, że pojawienie się naprawdę świetnych treści na stronach, często podbija sprzedaż spektakularnie. I to każdego kolejnego miesiąca. Jak stworzyć zawartość podobną do tej z owocnych stron, dowiesz się właśnie z tego artykułu.

Reguły i zasady pisania artykułów

Pierwsza zasada pisania artykułów: zafascynuj, nie nudź.

Dojrzałe artykuły internetowe z rzetelną wiedzą, przynoszą właścicielom znacznie większe korzyści niż rabat, obniżka i promocja razem wzięte. Zamiast zamęczać laniem wody, opowiedz historię, która trafia do serca. Jeśli przedstawione argumenty zadziałają na emocje, promocje cenowe czy dostępność w najbliższej Biedronce będą liczyć się znacznie mniej, niż by to podejrzewali księgowi. Dowiedz się jak napisać artykuł, który skutecznie przekona do Twoich racji.

"Treści napisane bez wysiłku, czyta się bez przyjemności" - tak brzmi credo redakcji The Economist.

15 zasad pisania artykułów, które ludzie przeczytają z zapartym tchem i opowiedzą o nich swoim znajomym.

Pisanie artykułów, nie jest trudne jeśli znasz reguły i zasady, którymi kierują się profesjonaliści. Jeśli wiesz już dokładnie, co chcesz przekazać swoim klientom i jakich środków do tego użyjesz – dobrze jest użyć ich zgodnie z naszymi „złotymi regułami” Niestaranność czy nieudolność stylistyczna, gramatyczna bądź kompozycyjna potrafią zniweczyć efekt najlepiej zaplanowanej kampanii. Jak pisać artykuł? Oto kilka przydatnych zasad. Zawsze możesz zlecić to nam - tutaj.

  1. Sformułuj tezę artykułu, którą da się wyrazić w dwóch do pięciu zdań.
    Czytelnik nie musi jej nawet znać, ale będzie ona drogowskazem i mapą, dzięki której tekst będzie zawsze na temat i nie rozpłynie się w pobocznych dopiskach, które nagle przyjdą Ci do głowy. Te zachowaj na inną okazję i inne artykuły.
  2. Stosuj akapity.
    Nadawaj im śródtytuły, segreguj myśli i wątki w rozsądnie wyodrębnione działy.
  3. Daruj sobie długi i majestatyczny wstęp. Jest niepotrzebny.
    Tekst reklamowy powinien zaczynać się od konkretów, a najlepiej, zawierać je też w środku i nimi się kończyć.
  4. Prezentuj fakty w tabelach i wykresach.
    Jeśli masz taką możliwość, statystyki i dane procentowe przedstawiaj w atrakcyjnej graficznie formie, rezygnując z zasypywania liczbami samego tekstu. Oczywiście, działaj z umiarem.
  5. Zrezygnuj z zaskakującej puenty.
    Również z tej druzgocącej, zmieniającej lub nadającej sens artykułowi - co będzie, gdy ktoś nie doczyta tekstu do końca? Dobrze napisany tekst powinien być dobry nie tylko na końcu.
  6. Pisz dynamicznie:
  • używaj czasu teraźniejszego, jest najlepiej przyswajany.
  • strona czynna jest lepsza niż bierna,
  • nie pisz, czym coś nie jest; lepiej jest napisać, czym coś jest; twierdzenia pozytywne i wprost są najbardziej zrozumiałe i sugestywne.
  • wystrzegaj się zawiłej, fachowej terminologii; gdy musisz jej użyć, umieszczaj czytelne wyjaśnienia każdego skomplikowanego pojęcia obok tekstu np. w ramce
  • unikaj napuszonego języka i obcych zwrotów; słowo sklep może zastąpić market, a koszykówka basket.
  • wbrew pozorom, bardzo niewiele rzeczy trzeba pisać z wielkiej litery: tylko początki zdań i nazwy własne; warto więc unikać bicia pokłonów Wartościom, Klientom i innej "Mistyce".
  • relacje pisane winny być w trzeciej osobie; narrator w większości wypadków jest niewidoczny, a autor nieeksponowany.
  1. Bądź błyskotliwy.
    To, co zostało napisane bez wysiłku, czyta się bez przyjemności:
  • zaskakuj czytelnika niecodziennym podejściem do tematu,
  • początek tekstu musi wywalczyć w czytelniku wolę przeczytania całej reszty; pracuj bardzo, bardzo dużo nad tymi pierwszymi paroma zdaniami.
  1. Zachowaj porządek i umiar.
  • nie przeskakuj co chwila z czasu teraźniejszego w przyszły, przeszły bądź odwrotnie; czasu przeszłego warto unikać, jeśli tylko się da,
  • konsekwentnie stosuj liczbę mnogą bądź pojedynczą.
  1. Mów o ludziach, nie o "personelu".
    Jeśli znasz czyjeś imię, użyj go; nigdy nie zapominaj podać autora cytowanego tekstu!
  1. Nie stosuj jednowyrazowych nagłówków.
    Ich zwięzłość może być odczytana na sposoby, które nawet nie przyjdą Ci na myśl. Mogą okazać się też po prostu niezrozumiałe.

    Pamiętaj - W wielu przypadkach tylko nagłówki będą przeczytane! Muszą więc być samodzielną częścią artykułu, sugestywną i zrozumiałą nawet bez czytania drobniejszego druku pod spodem. Zobacz nasz artykuł o tym jak tworzy się chwytliwe nagłówki reklamowe.

  1. Nie nadużywaj przyjacielskich, nieoficjalnych środków wyrazu.
    Może być to odebrane jako spoufalanie się. To, co akceptowane jest w mowie potocznej, poza sklepem spożywczym czy pubem może nie przysporzyć Ci popularności.
  1. Poprawiaj gotowy tekst.
    Nie łudź się ani sekundę, że nie wymaga on tego; daj go do przeczytania paru osobom z poleceniem znalezienia jak najwięcej błędów i zobacz, co się stanie.
  1. Tekst posiada swoją geografię.
    Ludzie zwracają największą uwagę na początek i koniec - słowa, zdania, strony, oraz na lewą część strony (kierunek czytania!). Rozpisany na stronie tekst jest jak las – najciemniejszy w samym środku. Warto o tym pamiętać, zanim umieści się tam istotne treści.
  1. Sukces odnosi się, gdy czytelnicy mogą przedstawione rozwiązania odnieść do siebie - nie na poziomie teorii, ale rad, wniosków, przykładów itp. Skupiaj się na aspekcie praktycznym.
  1. Złam każdą z powyższych zasad,
    jeśli masz być niezadowolony z Twojej własnej pracy.

Czy wiesz jak napisać artykuły, które zawsze przyciągają tłumy lojalnych czytelników? Poznaj mały, owocny sekret.

Aby artykuł internetowy odniósł sukces, czytelnicy muszą uznawać jego treść za przydatną i unikalną. Niezwykle ważne jest, abyś tworzył taką treść, która wniesie coś nowego do życia prawdziwych ludzi. Każdy blog ma swój własny potencjał na bycie „przydatnym” i chyba nierozsądnym byłoby założenie takiej strony, która starałby się być wszystkim naraz. Najlepszą radą, na temat tworzenia przydatnej treści, jest badanie preferencji czytelników.

Możesz zyskasz szacunek czytelników tylko wtedy, gdy będziesz szanował ich inteligencję. Dlatego najlepszą radą, jaką możemy udzielić Ci w tej kwestii jest: Pisz takie artykuły, z jakich sam chciałbyś się czegoś dowiadywać. Konkretne i treściwe. Słuchając środowiska z biegiem czasu, będziesz w stanie określić, czego oczekują inni i co mógłbyś zrobić, aby zaspokoić ich potrzeby. Dając im coś naprawdę przydatnego, a wygrasz ich uwagę.

Twoi odwiedzający spędzają na stronie średnio mniej niż dwie minuty?
To oznacza kłopoty. Zainstaluj Google Analytics i spójrz na średnią liczbę odwiedzających Twoją stronę. W większości przypadków wszystko poniżej dwóch minut oznacza porażkę. Jeśli u ciebie jest to mniej niż minuta, to twoja treść odrzuca ludzi. Chyba, że wierzysz w To, że ludzie czytają z “nadludzką” prędkością. Jak pisać artykuły, które pokonają smutne statystyki?

Jeśli każdego dnia nie piszesz choćby 1000 słów, to rozumiesz, że bardzo trudne jest napisanie czegoś więcej niż średniej jakości treść.
Spróbuj pisać przynajmniej 1000 słów, dziennie przez miesiąc, a zobaczysz, jak wpłynie to na jakość twoich publikacji. Będziesz naprawdę zdumiony!

Jednym z najszybszych sposobów na sfrustrowanie twoich czytelników jest pisanie o wszystkim, na co wpadniesz. Oto dlaczego: ludzie nie odwiedzają Twojej strony, by poznać twoje zdanie. Przychodzą, aby znaleźć rozwiązania na ich własne problemy. Kiedy przestaniesz o nich pisać, oni powinni zacząć czytać.

Opublikuj dziś wszystko to, co najlepsze.

Planujesz e-booka albo kurs i wstrzymujesz się z realizacją swoich najlepszych pomysłów, czekając aż Twój blog stanie się popularny, zanim je opublikujesz i zarobisz kupę pieniędzy? Jeśli tak jest, to przestań. Idąc w ślad za tokiem myślenia Warrena Buffeta: Czekanie z publikacją twoich najlepszych pomysłów do czasu, aż Twój blog stanie się popularny, jest jak czekanie z seksem do starości.

Źródło: Copywriting.pl
Autor: Maciej Wysocki

(0 głosów)
TAGI :

Więcej w tej kategorii:

ZDJĘCIA STOCKOWE »

Zaloguj się

Witaj Użytkowniku,
proszę zaloguj się, aby uzyskać dostęp do danych przygotowanych wyłącznie dla Ciebie tj. materiałów roboczych i plików do pobrania.
Nie masz konta - Zarejestruj się!